Program Blog Mega Shaklee

Hai, assalamualaikum!

Lama Asy menyepi sebab masa cuti haritu, Asy pergi ke Haramaian secara DIY. Ha sabar, sabar. Nanti dalam entri yang lain Asy share details macam mana buat umrah secara DIY, okay?

Harini Asy nak share tentang program #blogmegashaklee yang Asy join last month. Actually to be honest, ni bukanlah kali pertama Asy tulis blog. Asy dah pernah tulis blog tentang kehidupan sendiri. Lepas tu ada jua buat blog tentang Shaklee tapi itulah dah terbiar dah blog tu. Sobs.

Lepastu bila Master Norita dan Master Salwa ada buat program Blog Mega Shaklee bulan lepas, Asy ambil kesempatan untuk join the community dan menulis balik. Bukan apa, Asy memang seorang yang sangat suka menulis.

Menulis ni macam sebahagian daripada hidup Asy. Asy suka berkongsi tentang pengalaman Asy melalui penulisan. Banyak juga Asy tulis dekat Facebook tapi tulah,bila tulis kat Facebook berterabur lah tak dapat disusun kemas macam mana kita tulis dalam blog ni.

Apa yang Asy dapat Hasil Program Blog Mega Shaklee ni?

  • Pertama, off course lah rasa gembira sebab boleh memperkemaskan tulisan kita. Bila dekat blog, kita boleh group kan tulisan kita ikut jenis artikel kita. Contohnya, macam penulisan Asy biasanya akan dibahagikan kepada Set Kurus Shaklee dan tentang travel.

  • Kedua, Asy boleh tulis dengan lebih details tentang sesuatu tajuk tu. Beza dengan tulis dekat FB, kita ada limit berapa Panjang boleh tulis. Kalau di blog, kita bebas menulis sebab yang dating zuiarah log kita ialah orang yang betul-betul nak membaca dan nak tahu details isu yang kita tulis.

  • Ketiga, Asy dapat kenal ramai kawan-kawan baru. Dalam Shaklee ni ada banyak team. Jadi, bila join blogging ni Asy dapat ramai kawan baru yang sama-sama nak blogging. Kawan-kawan yang supportive dan banyak bantu Asy khususnya dalam penambahbaikan kualiti penghasilan entri blog.

  • Keempat, jangan tak tau. Menulis blog boleh jana duit tau! Alhamdulillah,lepas tulis beberapa artikel tentang intermittent fasting, Asy berjaya close-deal satu Set Hello New You! Set ni ialah set vitamin lengkap untuk turunkan berat badan yang Asy sendiri dah amalkan sepanjang intermittent fasting dengan cara Shaklee. Syaratnya, kenalah rajin kongsi apa yang kita tulis. Barulah orang tau. Kan?

Kenapa Program Blog Mega Shaklee Ni PERLU Diteruskan?

Banyak ilmu yang Asy belum ada khususnya bagaimana nak tackle Google untuk “kenal” dan supaya Google bantu promote kita punya artikel kepada orang ramai. Sebab tu Asy sangat-sangat berbesar hati untuk program ni diteruskan supaya Asy dan lebih ramai my Shaklee family dapat belajar dengan lebih details tentang SEO blogging. 

Tak sabar rasanya nak join gelombang Blog Mega Shaklee ni! Jumpa next entry!! 

#shakleethrive23 #shakleetriumph23 #projekblogmega

Comments

Popular posts from this blog

Set Kurus Shaklee untuk IF

Pengalaman Asy Turun Berat dengan Intermittent Fasting.

9 Sebab Kenapa Bisnes Shaklee Best.