9 Sebab Kenapa Bisnes Shaklee Best.

Hai semua, assalamualaikum!!

Harini Asy nak share, 9 Sebab Kenapa Komuniti Bisnes Shaklee Sangat Best!

Oh sebelum tu, Asy dah join bisnes Shaklee ni dari Oktober 2016 lagi, lepas Asy kahwin. Dan masih buat bisnes Shaklee sampai sekarang. Maksudnya, ni nak masuk tahun kelapan Asy buat bisnes Shaklee. Kalau Asy boleh stay almost 8 tahun dalam bisnes Shaklee ni, mesti lah sebab Shaklee ni best kan?

So jom, Asy share apa yang best sangat dalam bisnes Shaklee ni.

1. Bisnes yang Mudah Diurus.

Macam Asy, walaupun dah ada kerja tapi masih dapat jana side income melalui bisnes Shaklee. Sebab apa? Bisnes Shaklee sangatlah mudah nak diuruskan. Kita tak perlu buka kedai, dan tunggu 24 jam untuk customer beli barang dari kita dalam kedai.

Kita bina “kedai” sendiri. Kebiasaannya kedai Shaklee yang diuruskan oleh pengedar Shaklee 1 Malaysia ni dalam keadaan kedai maya. Bina kedai di Facebook, blog, Instagram, Tiktok dan lain-lain. Ha, blog ni salah satu kedai Shaklee Asy lah jugak tau.

2. Modal Utamanya, Internet dan Kesungguhan.

Tak ada bisnes yang tak perlukan modal. Semua bisnes memerlukan modal cuma takramai yang perasan bahawa masa, tenaga, internet pun merupakan modal dari diri sendiri. Zaman sekarang ni, internet bukan lagi satu kehendak kan? Dah jadi keperluan.

Alang-alang internet dah jadi keperluan, kita manfaatkanlah ia jadi duit tepi. Ye dak?

3. Bisnes Shaklee Bisnes Transparent.

Tak ada komisyen yang tiba-tiba dipotong tanpa sebab. Tak ada duit bonus yang tiba-tiba tak dibayar atau dibayar lewat dari Tarikh yang dijanjikan.

Sistem bisnes Shaklee ni, siapa buat, dia yang dapat habuannya. Tak ada goyang-goyang kaki dapat duit.

4. Komuniti yang Positif.

I bet, takde orang yang suka duduk dalam komuniti yang suka menjatuhkan orang, komuniti toksid.Takde kan? Sebab tu lah Asy masih ada dalam bisnes Shaklee ni sebab komuniti ni. Selain daripada mentor kita, As yada ramai lagi sideline (Shaklee family members) yang boleh Asy jadikan kawan dan tukar-tukar pendapat especially dalam hal bisnes.

5. Komuniti Produktif.

Shaklee ni salah satu company yang offer peluang perniagaan pada kita. Jadi bila sebut hal berniaga, kita kena duduk dalam lingkungan orang-orang yang produktif, barulah boleh jadi salah satu push factor kita terus maju dalam bisnes Shaklee ni.

6. Mendapat Bimbingan daripada Barisan Nutrisi yang Bertauliah.

Dah menjadi rutin bulanan Shaklee, memang akan ada kelas-kelas kesihatan dan penerangan yang lebih khusus berkaitan dengan pemakanan vitamin. Jadi sebagai pengedar Shaklee ni, tidaklah kita buat membabi buta, ye dak? Ada panduan daripada nutritionist untuk dijadikan panduan.

7. Produk yang Beyond Organic dan Halal.

Pertama kali dengar tentant beyond organic? Dia macam, maqam dia lebih tinggi lagi daripada produk organic. Ha gitulah. Dan paling penting untuk kita yang muslim ni ialah makan dan jual produk yang halal.

8. Sihat Badan dan Kewangan.

The beautiful of Shaklee is, satu company yang offer vitamin untuk kita upgrade kesihatan diri dan dalam masa yang sama, kita kongsi kebaikan Shaklee untuk diketahui ramai. Melalui perkongsian tadi, secara tak langsung kita dah promote dan mula buat bisnes Shaklee.

Jadi, sihat tubuh badan pun kita dapat. Sihat dari segi kewangan pun kita dapat. Untung kan?

9. Tak Kaya Sorang-Sorang.

Kalau dengar macam kelakar. Tapi itulah dalam bisnes Shaklee. Kita tak nak ada hasil tu hanya untuk kita. Maka kita akan tubuhkan komuniti yang nak memperbaiki taraf kehidupan tu dengan orang-orang sekeliling kita misalnya keluarga kita, adik beradik dan sahabat handai.

Dalam bisnes Shaklee, kami sentiasa saling menyokong walaupun dari “ibu Shaklee” yang berbeza. Because we are Shaklee family!

#shakleethrive23 #shakleetriumph23 #projekblogmega

Comments

Popular posts from this blog

Set Kurus Shaklee untuk IF

Pengalaman Asy Turun Berat dengan Intermittent Fasting.